torsdag 28 april 2011

liten uppdate




 Skånes universitetsssjukhus..... min nya arbetsplats!!! 
Har ikväll jobbat sista passet på mitt nuvarande jobb, så ledig till tisdag då jag börjar på SUS i Malmö (föredetta UMAS). 
Spännande!!! 

För ca 24 timmar sedan så satt jag med J på akuten... han var på morgonen ute på en löprunda i skogen, han kom hem snabbt och var helt tokig. 
När jag tillslut förstod vad som hänt så kunde vi kommunicera lite bättre :-) 
Han hade stukat foten. 
På kvällen svullnade foten upp enormt mkt och han var lila lite här o var, efter samtal med 1177 så fick det bli akuten.
CA 2 timmar tog det, tror det är kortaste tiden ever på akuten faktiskt!!! 
Dom trodde först han brutit något, men röntgen visade inget så det är en rejäl stukning "bara". Så nu har jag en krympling här som studsar runt på kryckor, han blev sjukskriven 3 veckor.... kanske han blir hemmafru.... hahahah...

Nä. Dax att sova nu, blev bara 4 timmars sömn natten till idag...
Natti

Inga kommentarer: