tisdag 24 maj 2011

.

Tisdag då... Max har varit hos oss 4 dagar nu. Förutom att det är lite smådrygt att han är intresserad av löpande Ängla så är han en supergo hund!! 





Kom på att jag inte har skrivit om att vi flyttar i slutet av juni :-) 
Vi ska flytta från ca 60kvm på 2 plan till ca 100kvm+ källare och stor trädgård med fruktträd. 
Ska bli super skönt att dels få större plats (även rum till en framtida kotte) och dels att flytta till ett gemensamt hus, här bodde jag innan J flyttade hit, det är jag som möblerat, J får inte plats med alla sina saker osv... 
I det nya är allt vårt, vi möblerar tillsammans (men det är jag som bestämmer!!), J får sitt eget rum till dator o sånt skit :-) 
Huset är byggt på 1700- talet någongång. Kommer att visa foto sen men sålänge kan jag berätta att där är 2 ingångar, dvs 2 hallar, original trägolv ligger kvar, köket har sådär fint slitna luckor som jag älskar, det är ljust och fint. Negativt är trappan till ovanvåningen som är rakt upp med smala trappsteg och även badrummet som på väldigt precis yta innehåller toalett, vask och badkar. 
Skönt med badkar, men utrymme för förvaring hade kunnat vara större där... Men hur som helst så kände vi båda kärlek för huset direkt när vi kom in i det. 

Så nu kommer vi att flytta ifrån Lomma :-(, men det är ändå cykelavstånd hit från det nya så det är nice :-)
Mer info om det kommer senare....

Inga kommentarer: