söndag 27 februari 2011

hur är livet som smärtfri???

Vaknade tidigt idag oxå... (ja, 08.30 är tidigt!!)
J tar sovmorgon så han lär nog inte komma ner förrän runt 12, sen ska han iväg o spela fotboll. Jag är sugen på att köra till Burlöv center, tycker faktiskt att där är mysigare/bättre än Nova... lite mer avslappnat på något sätt.
O så har jag fått för mig att jag ska börja cykla med Ängla... NU!!
Problemet är att min cykel som jag ärvt av farmor måste ha nya däck, ny kedja och lite så.... var fixar man det???
Men köp av en ny, begagnad cykel finns oxå i tankarna... vill ha nu, nu, NU!!! :-)
Igår när vi la oss så kom Ängla och lade sig mellan oss i sängen, där låg hon ett bra tag och sov... min lilla mystös :-)
Har förresten hittat en klinik i Lund som utför triggerpoints blockader.... ringde dom i torsdags, i fredags fick jag hem ett frågeformulär som jag nu försöker fylla i. Sen ska läkaren där läsa det och bedömma om jag är en kandidat för att få blockader... är verkligen sugen på det!!! Tänk att vara utan smärta och dessutom slippa smärtstillande tabletter... hur underbart hade inte det varit???
O nu kom ju givetvis tanken.... "tänk om man hade kunnat känna hur det är att vara smärtfri några minuter.... eller en hel dag.... underbart!!!!"
MEN... den drömmen förblir nog just en dröm resten av livet.... tyvärr :-(
Men undrar verkligen var i livet jag hade varit idag om jag inte fått den här jävla fibroskiten... tänk vad mycket man hade kunnat göra!!
Tänk... kunna gå på fest/middag utan att behöva tänka på dagen efter som en väldigt smärtsam och kanske tom sängliggandes dag.
kunna städa hela huset på en dag utan att få böta med en massa värk och trötthet.... listan kan göras lång!!!
Drömma kan man ju.......

1 kommentar:

Marii sa...

Det är som om jag hade läst om mig själv....Kram