torsdag 10 mars 2011

10 år sedan

Härom dagen fick jag nedanstående brev hem......

Japp... dax för att förnya körkortet nu, i maj har jag haft det i 10 år och det utan större missöden :-) *peppar peppar*
Vet inte var/ hos vem man ska fota sig bara... dom där automaterna kostar säkert en förmögenhet nu + att fotona inte blir bra.
Får se....
150kr kostar det (förutom foto) att förnya kortet.... fan så mycket billigare än första gången man fick det!!
Fast jag hade det ganska bra dock, vet inte alls vad mitt kostade.
Jag betalade för halkan och 1 eller 2 lektioner, fick av pappa 10 körlektioner i julklapp + att han betalade teorin.
Klarade både teori och uppkörning på första försöket!!!
Sen hade jag en mamma som vågade övningsköra med mig oxå :-)
Hahaha... minns så väl den där jävla svängen i Genarp som jag aldrig kunde ta rätt, antingen tog jag ut svängen för mycket eller så körde jag upp på kanten.
Men mamma.... nu KAN jag svänga även där :-)
Tyvärr så har åren med körkort även inneburit utgifter.... mest för bensin nu för tiden.... över 14kr /liter.... sjukt!!!!!
Hoppas nästan jag får ett jobb dit jag lättare tar mig med buss än med bil!!!

Inga kommentarer: