fredag 4 mars 2011

hemska tanke......

Ibland (ofta) blir det inte som man planerat....
Vet inte om det är bara jag som har det så var- varannan dag?
Istället för mys med A ikväll så kommer min älskade vän K på besök, blir god mat, let´s dance och massa, massa mys.
Igår på fältet hände en sak som hade kunnat sluta i katastrof.... en man med 3 st leonbergers varav 2 han passade kom dit. Efter ett tag där så hörde jag mannen skrika på en av hundarna och sedan sprang han ner mot stranden, jag gick lite närmre och såg då den ena hunden simmande efter svanar långt ute på havet.
Mannen gick och ställde sig längst ute på isen och kallade på hunden, men den hade fullt upp med simmandet... efter kanske 5 minuter kom hunden tillbaka men den hade inga krafter kvar att ta sig upp på isen så mannen drog upp den... och upp kom hunden... .ner kom mannen... han hade iskallt vatten upp till bröstet men tog sig som tur va upp snabbt igen.
Tydligen har samma insident hänt tidigare för inte alls längesedan.... hur vågar man då släppa hunden igen så nära havet????
Till bilen gick 2 torra hundar, en genomvåt och kall och en våt och kall man.... hoppas han inte gör om samma misstag en 3e gång!!!!
Nähä... nu ska jag till Nova och se om dom har något kul att erbjuda... såg en fin plastmatta på rusta för ett tag sedan som man kanske skulle köpa och ha i uterummet när där blir klart....
Får se :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tur att det gick bra för hunden och mannen.
Att gå på Nova kan vara riktigt avkopplande om där inte är för mycket folk!