torsdag 17 mars 2011

Rullstol till min Aailah???????

24 augusti 2009 var dagen då min fina lilla Aailah fick somna in, 8 månader gammal fick hon lämna jordelivet för ett liv i hundhimlen...
Ett liv utan smärta...


Aailah var min första egna hund, hon var speciell på många sätt... hon var helt enkelt underbar!!!
Hon gav mig så himla mycket under de 6 månader som jag fick tillbringa med henne.
Tyvärr så kom man efter många veterinärsbesök fram till att hon hade grav höftdysplasi, höftkulorna på båda sidorna satt fel.
Det enda valet som fanns för mig var att låta henne få somna för att slippa ha ont.
Dagen innan avlivningen var hon med på en skåneutflykt för att fira "mormors" födelsedag, hon var med på restaurang och allt :-)
Men... hon hade så ont att hon knappt kunde gå :-(
Skulle jag ha valt att istället beställa en rullstol till henne????
Kan inte tänka mig att hon hade haft ett bra liv med en sån här sak på sig....
Nej.... fy!!!
Fick tanken pga kvällens kalla fakta...
Klart att jag gärna skulle vilja ha min Aailah kvar hos mig.... men till vilket pris?
Tycker det hade varit grymt egoistiskt av mig att göra så mot henne....
Men det verkar inte vara alla som håller med mig om det, eftersom denna meckanick tydligen börjar komma mer och mer till Sverige.
Hemska tanke!!!

Inga kommentarer: