söndag 27 mars 2011

LCHF & fritid

LCHF = Low Calorie High Fat
Ja... imorgon ska jag och J påbörja en ny fas i livet, en ny livsstil kan man väl nästan kalla det tycker jag. Vi ska börja äta LCHF mat.... sluta med bröd, pasta, potatis, ris, godis, läsk..... ja allt med kalorier i.
Istället blir det mycket kött, grönsaker, sallad och feta såser.
Har läst om ganska många som har blivit bra/bättre i kroppen (fibro) när de börjat med denna livsstil, så man kan ju hoppas att så blir fallet även för mig!!
Hade ju varit ett stort plus.

Idag ska jag på bio och se Hur många lingon finns det i världen tillsammans med A som jag är kontaktperson till, tror den filmen är riktigt rolig så det ser jag fram emot.
Igår fyllde min systerdotter 7 år... helt sjukt att jag har blivit så gammal :-)
I fredags var jag och J i Höör på tattooworld, J körde på i 5½ timme med underarmen. Sista halvtimmen såg han inte kry ut, men det gick.
Efter det så gick vi hem till min kusin E och hennes sambo M, jag har inte träffat E på 4 år... vi gick ut o käkade sen hem till dom och snackade en massa. En riktigt trevlig dag/kväll hade vi!!
Sen fick vi hämta Ängla hos mamma så vi var inte hemma förrän 01.30...
I torsdags var det kalas.... mina morbröder fyllde 50år så det var kalas för dom hemma hos morfar. Den ena av bröderna bor i USA och var hemma nu i veckan på en snabbvisit, alltid roligt att träffa honom.
Så det har varit ett par intensiva lediga dagar, det är nästan så man hade behövt lite semester nu :-)

Imorgon blir det besök hos läkare i Lund för mig sen jobb, på tisdag ska J till läkare och kolla ett utslag han har på armen som inte vill försvinna så då följer jag med. Sen jobb den 31e och efter det får vi se vad som händer.... jobba eller vara arbetslös ett tag??????? hemska tanke!!!!!

1 kommentar:

Sanna sa...

Hejsan! Tack så mycket. Alltid roligt med nya läsare. Kabeltrummor hittar man lättast på industriområden. Om du känner någon elektriker så kan du höra dig för om de har möjlighet att avvara någon till dig. Förr fick de pant för tomma kabeltrummor, men får inte de nå mer så de är nog glada om de blir av med några då de mest brukar ligga och skräpa :)