lördag 7 maj 2011

Veckan som gått.

Fy vad det tar på krafterna att börja nytt jobb!!! 
Dels så är det så mycket nytt, nya intryck, nya människor och nya rutiner. O sen har jag ju jobbat 100% denna veckan (+nästa) vilket jag inte har gjort på mååååånga år. Att börja jobba 06.45 är ingen favorit här inte, dessutom ska man ta sig till jobbet oxå... hade tur i onsdags dock, min älskling var så snäll så han körde mig till jobbet så jag slapp gå upp så tidigt för att ta bussen. 
Annars är det buss som gäller eftersom det kostar 50kr för parkering/dag, bensin och att köra i rusningen i Malmö är inget jag tycker om. 

Första dagen på nya jobbet så jobbade jag kväll, hade så sjukt ont i hela kroppen så tårarna bara rann när jag kom hem. Tänkte då att jag skulle säga till chefen att jag kunde jobba där på timmar bara men att jag inte klarade av att jobba schema. 
Dagen efter mådde jag bättre, gick in till chefen och sa att jag har fibro (har inte tänkt på att säga det innan, annars brukar jag göra det på intervjun).
Då sa hon typ "Ja, men att du får ont nu i början får du nog räkna med. Det är ju en nervsjukdom så det är klart att det påverkas av alla nya intryck, kanske lite nervösitet inför allt osv." 

Grymt skönt att hon iallafall vet vad fibro är och att hon förstod mig!!! 
Men sen resten av veckan har det ändå känts okej... :-) Så tror nog jag ska klara 80% augusti ut. 

Hoppas sen få jobb i Lund eftersom vi snart ska flytta dit... (berättar mer om nya boendet i senare inlägg, detta blir långt ändå) det är så drygt att pendla med buss varje dag så hade varit det bästa. 
Även för Ängla... så har hon mig hemma mycket mer. Tur jag har min fina J som hjälper mig med Ängla... annars hade jag fått hitta dagmatte/dagis till henne och det vill jag helst slippa.
I måndags körde vi in till Malmö för att jag skulle ta foto till mitt nya körkort, det gamla har jag haft i 10 år nu... 15e maj går det ut. 
Så det var i lagom tid som jag tog tag i det, får det nya i veckan som kommer. 

Igår var jag i Lund på Gräddhyllan och lunchade tillsammans med Johanna som jag inte träffat på 4 år. Hon bor uppåt landet så det blir när hon är nere här för att hälsa på sin syster. Det var riktigt trevligt!! Man har en del att prata om... det bästa är att vi pratade som om vi träffades för en vecka sedan :-) 
Såna kompisar är guld värda!!! 


Idag har jag och J varit duktiga och gjort trädgården fin... eller ja... så fin som det går iallafall. 
Nu är vi hundvakter åt lilla Nisse, svägerskans sambos hund. En rädd liten kille, men nu har han iallafall kommit tillrätta. 
Snart kommer svägerskan och hennes sambo hit, då blir det grillning och mys :-) 
Love life!!! 





Inga kommentarer: