fredag 24 december 2010

Ålen

Ålen.... brukar vara en favorit på julbordet men i år smakade den inte som den brukar... den smakade typ... ingenting!! :-(
Meeeen.... sillen... sååå goda dom var!!!
Flera olika sorters sill köpta i Lomma fiskbod, inte samma sak som Abbas sill kan jag säga.
Stenungsbakat bröd med lax... mmm...
Ja, köttbullar och skinka blev det ingen för mig idag, blev mätt på sill och lax. Men fick med mig skinka hem så jag kan njuta av det på några skivor av det stenungsbakade brödet sen.
Nu sitter jag här hemma och väntar på att älsklingen ska komma hem från jobbet så vi kan mysa och fira lite jul tillsammans. Vår första jul tillsammans ju :-)
Tänk... förra året vid denna tiden var jag singel och hade så varit länge, hade inte en tanke på att jag 1 månad senare skulle byta arbete, skriva kontrakt på huset och därmed sedan flytta till annan ort och dessutom att jag skulle träffa min kärlek på nya jobbet!!
Ja... detta året har varit ett glädjens år om man jämför med året innan som mest bestod av sjukskrivning och tråk.
Ängla ligger här bredvid mig i soffan, hon är helt utslagen efter all julklappsöppning och allt bus med kompisen (min systers) Issa.
I morse fick hon ett lyxben... ett ben med parmaskinka :-)
Nu har hon fått en boll, lite godis (som vi sparar så magen inte slår bakut) och en ny fin namnbricka... turkost ben med strass.
Min sessa!!!
Nähäpp... ska försöka få upp loppan nu så vi kan ta kvällspromenaden.
Hoppas ni har haft en mysig jul!!!

Inga kommentarer: