onsdag 29 december 2010

Dagen idag

(bilden ska vara längst ner i inlägget, men jag kan inte flytta den... men detta är iallafall det nya fodert)
(bilden är tagen tidigare i höstas... idag var där vitt, vitt, vitt :-) )



1½ timmes bus på fältet med Ängla, vilken underbar dag att vara där!!
En massa hundar var där, två stycken wippets som sprang som tusan...
dom var roliga att jaga :-)


Isen på havet sträckte sig lååångt ut så där sprang hundarna och busade, Ängla är så duktig när vi är där. Hon är nästan mer lydig då än vad hon är när hon springer lös här hemma omkring, vilket hon tyvärr inte kan göra för tillfället eftersom här är en hel massa kaniner och fasaner överallt... och dom är roliga att jaga!!!



Var tvungen att köra in om rusta på vägen hem... spikbälte och spik kudde för 10kr/st :-) Bra att ha med sig ju... spikmattan är lite svårare att transportera. Eller om man sitter i soffan och behöver lite smärtstillande... I löööv min spikmatta så jag hoppas detta är lika skönt!




Körde oxå in om Zoogiganten här utanför Lomma för att köpa något gott till Ängla, där hade dom fått in ett nytt foder i sitt sortiment så där var en representant för det. Ja... hon fick mig att köpa en liten säck för att prova... James wellbeloved lamm & ris...blandade 50/50 nu med det gamla fodert. Det åts upp i ett naffs :-)
Hoppas, hoppas att hennes mage tycker om det oxå!!!
Nu har hon ju RC intestinal pga. att hon hade problem mage för längesedan, så har jag inte vågat byta foder igen men har en magkänsla att detta kan funka bra faktiskt... och det är inte dumt heller att detta fodert är några hundralappar billigare :-)

Nu ska jag få min sambo att komma på vad vi ska äta idag sen blir det mys där uppe framför någon film :-)

1 kommentar:

Mette med flock sa...

Nordic färskfoder.
Där har du ett foder som nästan alla hundar funkar på. Inga tillsatser bara rent kött. Finns länk på min sida. Är själv återförsäljare