söndag 9 januari 2011

Älsklingen jobbar dag (vi jobbar båda kväll annars), tomt och tråkigt att vakna och ingen är hemma... eller ens på väg hem. J brukar vara och träna när jag vaknar på morgonen.... men så är inte fallet idag.


Har satt igång med en maskin tvätt, tagit mina piller så jag ska klara dagen och nu tänkte jag vila lite och vänta på att dom gör sitt så att kroppen kommer igång.
Seeeen tänkte jag försöka baka lite kakor :-)
Drömmar, syltkakor och eventuellt finska pinnar :-)

Förresten..... varför får man inte säga negerboll när man får säga finska pinnar????



Åh... glömde ju berätta igår att jag fick en påse med minimuffins som mamma gjort.
Muffins med bla apelsinskal och florsocker över..... ett recept som en tant (numera ängel) i släkten alltid gjorde när jag var liten och jag älskade dom!!!
Mamma sa att det tog lång tid innan hon gav ut receptet, inte förrän hon var så gammal att hon inte orkade göra dom själv så gav hon det till min mormor och därigenom fick mamma det :-)



Jag är såååå sugen på att gå på loppis!!!
Det var hundra år sedan jag var på loppis sist tror jag....

1 kommentar:

Anonym sa...

"Neger" är nedvärderande medan finsk inte är det!
Låter gott med hembakat! Tyvärr blir det inte så ofta av. Ha det bra! KRAM!