tisdag 4 januari 2011

Då var det tisdag... var ledig igår och tillbringade hela dagen med mina älsklingar :-)
Vi åkte till fältet med Ängla, gick en runda på stranden och busade en massa med hundarna som var där... sen åt vi taco och bara myste här hemma av ledigheten.
Känns som jag och J inte träffas så mycket längre.... eller träffas gör vi ju men kvalitetstid är det ganska ont om. Det är nästan alltid någon av oss som jobbar eller ska iväg på annat... tråkigt!! Men man hinner iallafall inte tröttna :-)



Det var underbart väder igår (bilden är tagen innan det kom så mycket snö), kallt men klarblå himmel och en sol som värmde gott. Perfekt väder att vara på fältet!!!
Idag jobbar J dag... han slutar 13.00 och så ska jag jobba ikväll... imorgon är jag ledig och ska då bara njuta av livet!!
Vi håller på att söka efter nytt boende, en 3a vill vi ha.
Visst trivs vi här i huset, men det är sååå dåligt med förvaringsmöjligheter och det är faktiskt ganska litet... vet inte exakta kvm men runt 60kvm är det.
Det är svårt att hitta lägenhet här i närheten, i Lund, staffanstorp, åkarp.... vill man flytta snabbt får man inte vara kräsen med var man bor.
Men det är vi :-)
Här i byn är det typ omöjligt att hitta något om man inte köper, vet inte ens om här alls finns några hyreslägenheter.
Jag är uppvuxen i en by 1mil öster om Lund, visst är där jätte mysigt på alla sätt och jag har alltid velat flytta tillbaka dit en dag.
Men nu när man har bott här ett tag och verkligen har nära till både Malmö och Lund så känns det lite mindre lockande att flytta dit faktiskt :-)
Nähäpp... nu får jag ta och göra lite köttfärssås så vi kan äta tillsammans när J kommer hem från jobb.

Inga kommentarer: