lördag 1 januari 2011

2011-01-01

Då var 2011 här... efterlängtat och förhoppningarnas år har jag märkt.
Det är många som hoppas på en "nystart", på att 2011 ska bjuda dom det bästa året ever...
jag hoppas verkligen att alla får sin önskan uppfylld!!!
Givetvis har jag oxå förhoppningar om vad året kommer att bjuda... men dom behåller jag för mig själv :-)
(nej mamma... inte ens till dig säger jag ;-) )
Gårdagen var bra, vi hade en hyffsat lugn kväll på jobbet... alla vårdtagarna var hemma och hade hjälp som vanligt men vi hade inga extra larm iallafall :-)
Vi var hemma vid 23.00, gick en sväng med Ängla som förövrigt inte alls brydde sig om raketerna... sjukt skönt.
Sen satt jag, mamma och J här hemma och snackade, J drack grogg, mamma cola och jag drack cola och lite likör... gott!!!
Ingen av oss är speciellt glada i champange så den hoppade vi över.
Sen gick vi och lade oss ganska tidigt, somnade fort och sov natten lång.
Idag är det som sagt jobbedax igen... 15.30-23.00.
Men innan dess ska jag vila lite och vänta på att dom smärtstillande pillerna ska göra sitt, sen en runda med lilla loppan.
Sådär roligt dock att gå ut i detta vädert!!!
Visst är det skönt med 8 plus grader, men all snö är nästan borta vilket innebär lerigt underlag... = leriga kläder och skitig hund.
Tur Ängla är svart iallafall :-)
Nu håller vi tummarna för 2011!!!

Inga kommentarer: