fredag 7 januari 2011

tulpaner och möss

Jag ÄLSKAR denna tid då tulpanerna finns i alla hörn....
Snart fyller jag år och på önskelistan står det överst pengar...
men på en klar 2a plats står TULPANER!!!
Dom är så vackra och man känner att vi är på väg mot ljusare och mer
färgglada tider :-)
Så vill du inte ge pengar i födelsedagspresent.... ge då tulpaner :-)
((Har inte så gott om fina vaser heller))
Haha.... ja... försöka kan man ju ;-)
Igår va J ute i uterummet, han kallade på mig och sa att där var möss... neee... det tror jag inte!!!
Då började han röra på kartongerna där ute.... TRE MÖSS sprang och hoppade som tokar!!!
Fy tusan vad äckligt det är!!!
Visst är dom inte farliga, små och ganska oskyldiga varelser.,.. men dom ska inte finnas i mitt hem!!!
Får se till att få ut dom så jag kan städa i uterummet och sedan täta till hålet dom kommer in igenom.
Det var dom iallafall snälla nog att visa oss... dom sprang ut när det blev för mycket rörelse där ute. J tyckte att jag skulle stå med dörren in öppen.... icke!!! Den va stängd och låst :-)
Ängla tyckte nog det var lite spännande iallafall.... men hon ska inte äta några möss!!!


1 kommentar:

Anonym sa...

Visst ger tulpaner hopp om ännu en vår!
Än så länge har vi inte möss i uterummet, men massor av snö på taket! Skönt att solen lyser idag!