måndag 17 januari 2011

Snart tisdag

Tisdag snart då... idag har jag haft en RIKTIGT jävlig dag med värken!!
Låg i princip hela dagen tills det var dags för dusch och jobb...
Är slut i kroppen nu!! Tur jag är ledig ett par dagar igen.
Igår var jag och Ängla på fältet... så mycket hundar och människor där var har där inte varit sedan i somras. Riktigt roligt!!
Hundarna hade roligare än aldrig förr och vi människor var leriga upp till öronen av efter bara ett par minuter :-)
Nu är nämnligen snön ett minne blott här nere... nu är det istället vatten, vatten och åter vatten.
Vägar som är avstängda pga vattenmassor, dammar som nästan svämmar över om dom inte redan gjort det.
O på fältet var där lera och en stoooor vattenpöl...
Dom roligaste som Ängla träffade på igår var 2st grayhounds... någon som tror hon hade en chans att hinna ifatt dom???
NOPE!!!
Men roligt hade hon iallafall när hon jagade dom runt, runt över heeela fältet :-)
Leran skvätte omkring dom.
Efter lite mer än en timme var vi båda ganska nöjda, så då körde vi hem till duschen!!
(bilderna kom i helt fel ordning och jag kan inte ändra, så antingen ser ni dom nedersta först eller så ser ni dom sist tagna först... ditt val ;-) )


Nerbäddad under varma filten i soffan efter dagens bravader...

"-vad har jag gjort för att förtjäna detta hemska????"
Fast hon är duktig på att duscha... hon går in där själv och står ganska stilla under hela tiden.



Fick tyvärr inget bättre kort på min leriga hund... kunde iofs tagit ett på den vita väggen som hon här lutar sig mot... den blev nästintill svart :-)



Mina muckboots.... jäkligt klumpiga och ganska mycket förstora är dom, men sååå bra när det är skitväder!!




Nu säger vi godnatt i detta hemmet.
Imorgon är en ny dag, nya problem, mer glädje..... får se vad tisdagen har att erbjuda.
(bilder och uppdatering om lördagens kalas kommer så småningom)

Inga kommentarer: